Home » » Lagi-lagi Citer Korea ...

Lagi-lagi Citer Korea ...

Written By Cinta Menora on Tuesday, May 31, 2011 | 5/31/2011 01:55:00 PM

Aku cuti semalam ... ada hal yang aku nak uruskan. Walaupun cuti sekolah dah bermula tapi anak perempuan aku yang Tahun 6 tu tetap bersekolah seminggu ni ... ye lah, UPSR tak lama lagi. Jadinya aku perlu mulakan hari-hari aku seperti biasa ... bangun awal pagi untuk siapkan sarapan dan hantar anak aku ke sekolah sebab masa cuti, bas sekolah pun cuti gak.

Bila dia balik dari sekolah jam 1, aku perhatikan gerak-gerinya. Kebiasaannya dia tinggal sorang-sorang di rumah sehinggalah abangnya balik atau salah seorang dari kami balik rumah. Sampai rumah ... stoking tak buka, campak beg sekolah ... terus on TV, cari channel KBS ... citer Korea ... kemudian ke dapur, buka tudung saji, sempat dia cuit makanan, kemudian ke singki dan basuh tangan, ambil nasi, buka pula TV yang ada di dining room (TV tu parallel dengan TV di living room) dan dia pun mula duduk makan sambil tengok TV. Lepas dua suap nasi, baru dia teringat nak ajak aku makan. Emmm ... budak-budak sekarang ....

Lepas makan, baru dia salin baju sekolah ... itu pun sebab aku dah tegur. Kelam-kabut dia turun balik nak tengok citer Korea. Aku rasa, sure baju sekolah dia campak aje kat lantai, bukannya dia gantung. Betul sangkaan aku ... mulalah mulut aku membebel. "Tutup TV tu, pegi solat dulu .." suara aku dah mula keras. Bila dia tahu aku dah marah, barulah dia bergerak ...

Selesai aje solat, dia terus on TV ... sambung citer Korea. Aku peliklah ... best sangat ke citer Korea ni? Apa istimewanya citer Korea sampai orang-orang kita kemaruk sangat? Bukan setakat citer Korea, penyanyi Korea pun dia tahu, lagu-lagu Korea pun dia hafal. Bila berbual dengan kawan-kawan ... ada jugak dia selit-selitkan bahasa Korea. Laa ni pulak, sibuk dengan makanan Korea ... suruh aku carikan biskut wasabi. Bila dah dapat, tak makan pulak ... pedasnya menangkap sampai kat kepala, meleleh air hidung dibuatnya ... aku pun tak tahan ..!!

Fresh Wasabi Root

Semalam, hari pertama aku mengadap citer Korea dengan anak aku ... dah dia buka citer tu ... aku tengok aje lah. Entah apa tajuknya, aku malas nak ambik tahu. Ek ehh ... sedih pulak citer ni ... ini yang aku menyampah citer sedih-sedih macam ni ... Diam tak diam, mata aku tiba-tiba jadi kabur. Aku kelip mata dan aku perasan airmata aku meleleh kat pipi. Baru aku nak kesat airmata, aku dengar suara anak aku ketawakan aku ... "ibu nangis ..?" ... "ishh! mana ada ... mata ibu masuk habuk lah." Hmmm ... patutlah aku tak suka tengok citer Korea ... habis habuk masuk dalam mata ...
Share this article :

11 comments:

  1. rasa nye gile kat anything korean ni dah jadi trend la..

    ada family friend kat melaka, tu pu cam ni...anak dia obsessed gile ngan singer,artist anything that is korean...

    kamu dah rasa kim chi ..lum?

    ReplyDelete
  2. .....tak boleh nak kata apa nooooo....

    bini saya pula.... mengadap cerita indon tak habis2. Aku balik tengahari pun... dia buat dek aje....

    Kadang2 tu, saya pun join juge. Sedih pula tengok cerita Marwah dan Safa. Air mata aku pun meleleh juga....

    Nak elakkan daripada tak dilihat bini saya pura2 ke dapurlah. Di dapur kesat air mata...

    hahahaha.......

    ReplyDelete
  3. kah kah kah..

    nak control macho ada trick nye ye pak mail..
    macho tetap macho ..haa pak mail..

    yeeeeehaaaaaaa....right on pak mail....

    ReplyDelete
  4. ghumah Den dah kono jugo sindrom korea nie...bini den anak beranak Den..semuonyo minat..termasok Den..hhaaaa...nak-nak show STAR KING dan FAMILY COMES HERE....!!

    ReplyDelete
  5. olrascal, kim chi saya dah makan tp tak berapa kena dgn tekak saya laa ... nak cencaluk gak ...

    hahaha ... dah tahu trick pak mail ... tapi org macho kalau nangis, tetap macho gak ... (kena bodek pak mail sbb dia bakal pengarah IMF ..)

    den cdo, nasib baik satu ghumah minat korea kalau tak ... berebut remote ler ..!!

    ReplyDelete
  6. Kawan2,

    Dah tak macho dah.... janggut dah sampai ke dada.

    Cuba tengok gambar saya di dalam entri Majlis Perkahwinan. Dah tuo......

    ReplyDelete
  7. weii..pak mail...

    den dah tengok dah...macho pak mail




    err..pak mail..ingat ingat ada ke mak andam yang ada pelamin untuk tiga pasangan serentak...ekekek

    ReplyDelete
  8. theolrascal,

    PakMail tak bisa naik pelamin lagi. PakMail berpenyakit ED.

    ReplyDelete
  9. hah! tu lah .. kan dah kata awal2 lg, pak mail TAK NAK .. dah mcm2 alasan pak mail bg, olrascal masih juga nak pujuk pak mail ... olrascal n den cdo ajelah naik pelamin .. pak mail jd pengapit, saya leh jd mak andam ...

    ReplyDelete
  10. laa...naik pelamin ngan isteri atau suami masing tak leh ke?..


    apa hal sume ingat saya nak kahwin lain ni..laa

    ReplyDelete
  11. olrascal,

    bkn tak boleh ... takut pelamin roboh nanti ..

    ReplyDelete

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger