Home » » Mari Belajar ABC

Mari Belajar ABC

Written By Cinta Menora on Thursday, May 19, 2011 | 5/19/2011 12:16:00 PM


Latest materials from nursery schools.


A : APPLE
 

B : BLUETOOTH 

C : CHAT



D : DOWNLOAD

E : EMAIL
 


F : FACEBOOK


G : GOOGLE

H : HEWLETT PACKARD 

I : IPHONE 

J : JAVA

K : KINGSTON

L : LAPTOP
 


M : MESSENGER

N : NERO

O : ORKUT

P : PICASSA


Q : QUICK HEAL

R : RAM

S : SERVER 

T : TWITTER

U : USB 

V : VISTA 

W : WIFI

X : XP

Y : YOUTUBE

Z : ZORPIA

Thank God .... A is still APPLE!!

Aku nak share satu cerita benar yang terjadi di ofis aku. Adalah sorang minah AVP kat ofis aku ni ... dia baru balik dari New York selepas 7 tahun bekerja di sana. Kira dia balik sini "for good" lah. First day dia masuk kerja, dia call staff IT ... "where can I buy apple?" Staff IT jawab, "there are a lot here, you can get a good one in Giant". So masa lunch time, si minah ni pergilah ke Giant ... tak jauh, seberang ofis aje. Puaslah minah ni cari merata-rata, tak jumpa2 jugak apple kat Giant. Bila penat mencari, dia pun tanyalah sales girl kat situ, "dik, akak ni dah lelah mencari, tak jumpa-jumpa jugak apple. cuba hang tunjuk sikit kat mana akak boleh beli apple?" Jawab si sales girl, "akak jalan ke depan sikit, belok kanan, ada tempat buah-buah, kat situ banyak apple". Yang si minah ni pun pergilah cari ... jumpalah apple. Dia pun beli 10 biji dan terus balik ke ofis. Lepas tu, dia datang jumpa aku dengan apple yang dia beli tu. Dan dengan muka yang kelat mencuka, dia pun terus kata, "awat budak IT hang ni bodoh sungguh. aku nak cari apple, depa suruh aku cari kat Giant." Dengan selamba aku pun jawab, "ehh! awat lak hang susah-susah pi cari kat Giant. hang pi kedai buah sebelah ofis ni aje, kat situ apple lagi fresh tau ...."

Kenapalah APPLE ni dipanggil apple ...? Sapa agaknya yang bodoh ...?? hmmm ....

Share this article :

4 comments:

  1. haa...aku ada solution untuk elak confusion ni ...

    in future kalau ada pertanyaan yg serupa...
    kena confirm ..'' eatable or non eatable one..? ''

    ReplyDelete
  2. alahai ... lecehnya nak kena tanya balik camtu ..

    yg apple tu gi ambik nama buah apple, sapa suruh? kita lak yg susah ...

    laa ni budak2 skrg, bila kita minta apple, dia gi ambik iphone ...

    kalau aku jadi buah apple, aku akan saman Apple ... boleh gak aku jadi jutawan dgn menyaman selain dr menyamun n menculik ...

    ReplyDelete
  3. keh keh keh....adoyai.... eatable or not eatable... nyaris-nyaris aku paham "eat table" haru, mintak apple dia suruh makan meja.... kekekekke

    ReplyDelete
  4. kakaka ...

    nitestalker, saya masa minah tu habaq budak IT bodoh sungguh, saya dah tahu apa yg dia nak. tapi yg dia pun bknnya cerdik ... ada ke patut brand Apple jual kat Giant? lainlah kalau dia habaq, "aku nak cari laptop Apple" ... org fahamlah .. sbb tu jawapan saya pun, jawapan bodoh jugak ...

    saya pernah ke JB dgn dia ... sepanjang jln di Tangkak, dia dok terjerit2 bila nampak pokok kelapa sbb dia pelik kelapa tumbuh kat tepi highway. mcm lah dia ni tak pernah duduk malaysia ... lupa diri tu asal org kedah .. haru

    ReplyDelete

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger