Home » » Bentang Tikar

Bentang Tikar

Written By Cinta Menora on Friday, May 20, 2011 | 5/20/2011 01:25:00 PM

Korang tau tak apa maknanya "bentang tikar"? Aku pun sebenarnya baru aje belajar makna perkataan ni ...


Satu hari tu, aku duduk depan rumah arwah ibubapa mertua aku sambil sembang-sembang dengan abang ipar dan kakak-kakak ipar aku. Sesekali, kami ketawa berdekah-dekah ... ada aje cerita lawak abang ipar aku tu. Ketawa kami menarik perhatian beberapa orang anak-anak buah kami yang berusia dalam lingkungan 10 ke 12 tahun ... lalu mereka pun datang dekat untuk "tumpang sekaki".

Melihatkan mereka kusyuk mendengar perbualan kami, abang ipar aku terus berkata pada mereka, " ehh korang budak-budak ni sibuk aje nak dengar citer orang tua ... pi bentang tikar ..." Lantas budak-budak ini pun beredarlah. Tak sampai 3 minit, mereka datang kembali dengan membawa tikar gulung dan dibentangkan di depan kami, lalu mereka pun terus duduk di atas tikar.

Apa lagi, kakak-kakak ipar aku ketawa terbahak-bahak sampai keluar airmata manakala abang ipar aku pula menghantuk-hantukkan kepalanya di tiang rumah sambil ketawa tak berhenti-henti.

Dan aku pulak masih melopong ... tak tahu apa sebabnya mereka ketawa ....

Share this article :

11 comments:

  1. harramak ...aku pun tak tau..

    betul lah budak2 tu buatkan...depa bentang tikar..

    ReplyDelete
  2. hahahahaha ... adussss PA ooiii ...

    kalau aku jadi budak2 tu pun, aku akan ambik tikar, aku bentang n terus duduk melanguk kat situ ....

    ReplyDelete
  3. ...apo maksudnyo Bontang tikar tu Cinto....sumpahhh memang Den tak tahu....

    ReplyDelete
  4. laaa ... ni laie sorang tak tahu ... aku ingatkan, aku sorang aje yg dok terpinga2 tak tahu ...

    tadi olrascal pun dok merayu2 nak tahu .. aku minta pengeras ... kasut jimmy choo .. dia kata, thn depan dia dpt bonus, dia bagi .. hehehe

    den cdo nak bg apa lak ni?

    ReplyDelete
  5. ....ala haiiii..hutang Den kak kau pun tak abih lagi....nanti laa Den jongok-jongokkat kobun tu kok ado jantung pisan gko, pucuk ubi ko, potai ko...nanti Den bokakan...

    ReplyDelete
  6. adusss ... baru aku teringat, den cdo masih ada hutang kat aku, belum langsai lagi ... bila nak bayar hutang ni? tak kan nak tunggu tahun depan kot ...

    pucuk ubi, aku makanlah ... jantung pisang, makan jugaklah walaupun tak berapa gemar ... petai aku tak makan ... huhu

    ReplyDelete
  7. @Suraya Nooralahai, ni sorang lagi ... kakakaka ... su nak belanja apa lak? meh dekat2, akak bisik kat su ... jangan sampai yg dua orang tu dengar. psst ... bentang tikar tu kata2 menyindir, sebenarnya nak suruh diorang pergi jauh2, jangan nak melangut dengar orang tua bercakap. faham ke, su? haaa ... bentang tikar tu ... hahahaha

    ReplyDelete
  8. Hi, i think that i saw you visited my site so i came to go back the want?.I'm attempting to find things to improve my
    website!I guess its adequate to use a few of your ideas!!



    Here is my blog; http://tunaanibal68.buzznet.com/user/journal/17356729/chwil-wki-znajdz-427/

    ReplyDelete
  9. I seldom leave a response, however i did a
    few searching and wound up here "Bentang Tikar".
    And I actually do have some questions for you if it's allright.
    Could it be just me or does it look as if like a few of the
    comments come across like they are left by brain dead
    people? :-P And, if you are writing on other sites, I would like to follow everything new
    you have to post. Could you list of all of all your
    community pages like your twitter feed, Facebook page or
    linkedin profile?

    Review my homepage: chwilówki

    ReplyDelete
  10. These are actually great ideas in on the topic of blogging.

    You have touched some nice things here. Any
    way keep up wrinting.

    Also visit my site chwilowki

    ReplyDelete

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger