Home » » Hi Dear ... Can We Chat?

Hi Dear ... Can We Chat?

Written By Cinta Menora on Monday, May 9, 2011 | 5/09/2011 01:16:00 PM

Aku tersenyum sendiri bila baca messages yang aku terima sejak aku join Live Health Club (LHC). Entah sapa-sapa lah diorang ni ... macamlah diorang kenal aku sampai boleh hantar messages sebegitu.

Sebenarnya aku tak tahu apa LHC ni. Ada kawan send request kat aku ... dan sebab kawan, aku accept aje tanpa banyak soal. Mula-mula tu aku tengok ok gak lah, ada info tentang kesihatan ... tak sia-sia lah aku join site ni. Lepas tu, aku mula terima friend's request ... lepas satu, satu orang hantar message nak jadi kawan ... semua aku accept sebab in the first place, aku tak letak apa-apa info tentang diri aku ... so i guess, no harm accepting them ... lagipun aku tak rasa nak aktif kat situ ... jadi, biarkan aje lah, orang request friends, semua aku accept. Kebanyakannya mat salleh dari UK ... agaknya website ni memang terkenal kat sana kot. Daripada gambar profile diorang .. hmm hensem-hensem gak lah ... tapi .. alahh, gambar boleh menipu, kan ... 

Tapi lelama tu, aku mula dapat friend's request dari pak hitam ... banyak lak tu ... dan bahasa yang diorang gunakan ... adusss mak cair jugak, nyah ..!!


Serba-salah aku, nak accept ke tidak ni. Ahh pedulikanlah, bukannya diorang nak buat apa-apa. Aku pun nak test market gak ... dgn gambar profile aku yang "cun" tu, laku lagi tak aku ni ... ahakss!! 


Ternyata ... mak laku lagi ... kahkahkah!! Banyak betul request yang aku dapat ... yang nak berkenalan, yang minta nombor telefon, yang nak chat ... cuma banyak request dari pak hitam ini yang agak keterlaluan ... dan satu pun aku tak layan.

Apa yang aku nak sentuh di sini ialah ayat-ayat power yang mereka gunakan. Aku yang dah veteran ni pun teruja juga bila baca tulisan-tulisan diorang. Memang power, babe .. tergugat gak iman! Patutlah ramai gadis-gadis dan wanita-wanita Melayu jatuh cinta dengan pak hitam walaupun mereka ni taklah sehensem mana. Salah siapa kalau ramai wanita-wanita Melayu sekarang memilih pak hitam sebagai teman? Kalau nak dibandingkan dengan lelaki-lelaki Melayu, hensem lagi orang Melayu ... tapi kan ... alahaiii ... bab-bab sensasi aku tak nak sebutlah ... tak pasal-pasal nanti blog aku kena sensor.

Bila aku kaji balik kenapa wanita-wanita kita mudah tergoda dengan pak hitam ni, perkara pertama yang aku nampak adalah layanan yang diberikan dan kata-kata manis yang diucapkan terhadap wanita. Wanita ni satu species yang mudah tergoda, mudah jatuh hati, mudah belas kasihan ... cukup dengan satu pujian ... hati mereka berbunga kembang setaman ... mereka rasa diri mereka dihargai ... dan ini yang kurang ada pada lelaki Melayu. Susah sangat ke lelaki-lelaki Melayu kita nak keluarkan kata-kata pujian terhadap pasangan mereka? Aku rasa, kalau lah lelaki-lelaki Melayu ni tak lokek dengan pujian, wanita-wanita Melayu tak kan jatuh ke tangan pak hitam. Masa tu, kecik atau besar, bukan lagi jadi ukuran ... hmmm ....

OK lah ... aku nak jenguk website LHC ni. Apa lagi agaknya ayat-ayat power diorang yang boleh cairkan hati aku ... Aku dah terfikir ni, samada aku nak tutup terus akaun LHC aku tu atau maintain aje dan accept semua friend's request yang tak putus-putus ....

Share this article :

4 comments:

  1. ..............woit ayat Cinto Den tak power ko ?....hahahahahahaa

    ReplyDelete
  2. awang hitam depa tak ada keje..
    depa lepak kat cc..di mana2 la satu dunia..
    depa buat surat kata depa anak raja lah , bekas pemerintah lah..semua kata mintak tolong nak kuarkan duit bermillion pound dari negara memasing...


    awang hitam yang kat malaysia kalau beborak ngan kamu ..dia akan express fantasy dia..
    dia akan cakap ''...oowhh..when i got a job i'm going to buy a car just like this one..'' sambil dia tepuk2 keta porche orang kat tepi jalan tu..

    lepas tu dia sambung lagi..''i'm going to a house as big as a castle anh make you the queen of my heart..'' sambil dia tunjuk bangalow tu..

    orang melayu kita humble la sangat pulak..'' kalau kamu betul2 cinta kan saya...sangggup kah kamu tinggal di teratak buruk saya? '' ...dia asik menguji...

    tapi memang betul...teratak dia betul2 buruk..tak dah lama pulak...tak berubah2
    asik cakap tahun depan...tahun depan

    nanti..aku guna ayat aku paling power...

    ReplyDelete
  3. kahkahkah ... lawaklah PA, gelak besar kita.

    tu lah, org melayu suka sangat menguji, sapa yg susah? cakap berkias2 .. susah nak faham. kadang2 depa kata, depa cuma ada kete buruk tapi org pompuan ingat, depa ni cuma menguji, entah2 depa pakai kete porche .. tapi bila tgk, bkn kata kete buruk lg, pinjam pulak tu ... hahaha

    saya akan tunggu ayat PA yg paling power ...

    ReplyDelete

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger