Home » » Ku Leraikan Cinta ....

Ku Leraikan Cinta ....

Written By Cinta Menora on Monday, December 12, 2011 | 12/12/2011 05:39:00 PM


Ku leraikan cinta ...
demi satu hijrah yang pasti
agar langkahmu tidak sumbang
hatimu tidak goyah
moga cahaya yang kau cari bisa kau temui ...

Ku leraikan cinta ...
kerana kau bukan milikku lagi
pun aku tidak pernah memilikimu
kerna yang pasti kau milik Dia
sedangkan aku hanyalah perhiasan sementara dunia
yang melekakan lagi melalaikan ...

Dan aku leraikan cinta ini ....
walau hati meratap hiba
dalam sendu dan kerinduan yang amat menyiksa
antara rela dan terpaksa
demi kerana Dia ...
aku pasrah ...!!


Share this article :

39 comments:

  1. Power, my Lady Maz!!! But is so hauntingly sad :(

    ReplyDelete
  2. surprise..surprise!, i did not know that maz is also talented...like you aisya, now i am the only one different....i will complement you gals. you create and i'll enjoy them...hehehehehe...maz, ku leraikan cinta maknanya apa? cinta tak kesampaian ke?

    ReplyDelete
  3. Wah..wah .. tak sangka ya Maz ..
    cempedak dah jadi nangka .. puisi yg baik :)

    ReplyDelete
  4. iisshhh ... apa pula cempedak dah jadi nangka.
    My Lady Maz is always full of surprises, tau *wink*

    ReplyDelete
  5. memang surprise aisya , tak sangka you ...:))
    saya terjatuh dari duduk ..langsung terduduk di lantai **I betul2 jadi bak nangka jatuh ke tanah ** ..Hahaa ..adooi ..

    ReplyDelete
  6. apasal saudara razak...jgn terkejut lebih sangat nanti kena angin ahmar.

    ReplyDelete
  7. hahahaa tak berbaloikan ? .. terkena angin ahmar sebab sebuah puisi :))

    ReplyDelete
  8. cinta yg terpaksa dilepaskan demi kecintaan yg lebih agung, sal ....

    ReplyDelete
  9. hahaha ... kena bersangka baik ye, razak ... tapi cempedak tak mungkin kan jadi nangka ... kecuali ...

    ReplyDelete
  10. aisya, you are my inspiration to start writing again ... dah lama saya tinggalkan bidang ini, rasa macam sentimental pulak ... but then, i just feel like pouring it out ... *wink wink* back ...

    ReplyDelete
  11. kecuali cempedak n nangka disatukan ... dan dinamakan cempenang ... kakakaka

    ReplyDelete
  12. haha di kacuk ya Maz ..
    atau panggil David Copperfield & minta dia tukar cempedak jadi nangka .. hehee

    ReplyDelete
  13. adussss razak, rasanya kan ... lebih baik cempedak kekal jadi cempedak dan nangka kekal menjadi nangka ... saya suka nangka yg dah digoreng dan cempedak pula dimakan begitu saja. kalau dah dikacuk nanti tak sedap pulak. razak tak ngantuk lagi ke? mata biru saya dah mula tukar jadi hitam ... hehe ... dok tengok si aisya ada post 2/3 sajak tapi tak done nak baca ... tunggu esok pulak lah ... good night, razak ... sleep tight and sweet dreams ... huhu ... jangan terjatuh dari katil pulak ...

    ReplyDelete
  14. good night to you too Maz ... jatuh katil , InsyaAllah tak coz saya selalunya di bahagian sudut yg rapat ke dinding ..:D

    ReplyDelete
  15. kahkahkah ... then jangan tertendang dinding, sudahlah ... sakit tu ...

    ReplyDelete
  16. yg penting sekali Maz ..jgn tertendang lawan disebelah ..hahahaa
    nanti dapat kad merah ..susah :D

    ReplyDelete
  17. aduiiiyaaiiii ... dapat kad merah takpe gak ... takut tak dibenarkan beraksi langsung ... parah!! hahahaha

    ReplyDelete
  18. aduhhh.......beginilah jadi klu sembang waktu malam....ehem!

    ReplyDelete
  19. maz, kita pula terbalik...nangka makan gitu saja, tapi cempedak digoreng....opposite...klu serumah susah ni. tapi apa, i mengalah aje.

    ReplyDelete
  20. memang bahana ... cempedak dah bertukar jadi nangka ... gara2 bersembang sampai jauh malam ... ish ish ishhh ... sejak bila pulak aku suka nangka goreng ek (sambil garu2 kepala) ... ada ke orang goreng nangka? silap daaa ... saya suka cempedak goreng, bukan nangka goreng ... kakakaka

    ReplyDelete
  21. Then start writing again, dear!!! Me gv u my 1000% support! Hugs *wink*

    ReplyDelete
  22. hehehe ... takpe, bhs kiasannya msh kabur *wink* LOL!!!

    ReplyDelete
  23. insya'allah aisya ... and txs for your support ... ilham kadang2 datang mencurah2, tak sempat nak tadah ... hehehe

    ReplyDelete
  24. kabur pada yg tidak faham tapi cukup terang pada yg memahami ... *wink wink*

    ReplyDelete
  25. hahaa ..memang sesuai dgn temanya .." cempedak dah jadi nangka " .. Maz ..
    tu laaa .. bermutiply ria sampai lewat malam , sampai lebam mata biru mu ..heu..heu..

    ReplyDelete
  26. bermultiply ria ..? hehehe I LIKE ...
    betul3x ... tak sangka cempedak dah jadi nangka ... hahaha

    ReplyDelete
  27. cempedak dah jadi nangka....ini hijrah positif ke atau negatif?

    ReplyDelete
  28. hijrah kerana DIA ... must be positive kan .. insya'allah

    ReplyDelete
  29. satu ungkapan ' cun ' yg di sampaikan pada saya oleh seorang teman Indonesia Maz hehehe

    ReplyDelete
  30. hehe ... memang cun ungkapannya ... bolehlah kita pinjam nanti ...

    ReplyDelete

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger