Home » , » Allah Berbicara ...

Allah Berbicara ...

Written By Cinta Menora on Monday, December 19, 2011 | 12/19/2011 05:00:00 PM


Saudaraku ....

Ketika kita mengeluh ... “ah mana mungkin”
Allah menjawab : "Jika AKU menghendaki, cukup Ku berkata "Jadi", maka jadilah"
(QS. Yassin: 82)

Ketika kita mengeluh ... “aku lelah”
Allah menjawab : "dan KAMI jadikan tidurmu untuk istirehat"
(QS. An-Naba: 9)

Ketika kita mengeluh ... “aku tak sanggup”
Allah menjawab : "AKU tidak membebani seseorang, melainkan sesuai kesanggupan"
(QS. Al-Baqarah: 286)

Ketika kita mengeluh ... “aku stress ...”
Allah menjawab : "Hanya dengan mengingatKU, hati akan menjadi tenang"
(QS. Ar-Ro'd: 28)

Ketika kita mengeluh ... “aah ini semua sia-sia”
Allah menjawab : "Siapa yg mengerjakan kebaikan sebesar biji zarah sekalipun, nescaya ia akan melihat balasannya"
(QS. Al-Zalzalah: 7)

Ketika kita mengeluh ... “ah tak seorang pun yg mahu memberi & membantuku”
Allah menjawab : "Berdoalah kepadaKU, nescaya Aku kabulkan untukmu"
(QS. Al-Mukmin: 60)

Ketika kita mengeluh ... “aduh ... betapa sedih hatiku”
Allah menjawab : "La Tahzan, Innal Laha Ma'ana"
"Jangan kamu berdukacita, sesungguhnya Allah beserta kamu"
(QS. At-Taubah: 40)

Saudaraku ....

Apa dan berapa banyak lagi keluhan kita ...?
Bermunajatlah hanya kepada Allah s.w.t.

"Sesungguhnya hanya kepada Allah aku mengadukan kesusahan dan kesedihanku"
(QS. Yusuf: 86)

Maha benar Allah dengan segala firmanNYA ....

Semoga Allah s.w.t. sentiasa melindungi kita semua ...

أمـــــين يَآ رَبَّ آلْعَلَمِيّنْ
Amin Ya Robbal Alamin

Share this article :

14 comments:

  1. terima kasih di atas perkongsian...tumpang belajar...

    ReplyDelete
  2. sama2lah kita ... saya juga masih belajar, sdr ramli ...

    ReplyDelete
  3. maksud saya ungkapan2 diatas ' tepat ' sekali mengenai batang hidung ku hehehee ..
    Yea..yea .. jom kita sama2 belajar

    ReplyDelete
  4. sama juga terkena batang hidung ku ... hehehe ...
    sebenarnya nasihat untuk diri saya sendiri, razak ... kadang-kala bila kita ditimba sesuatu musibah, kita selalu saja mengeluh, meratap hiba ... kita lupa akan kenikmatan yg pernah kita kecapi sebelumnya ....

    ReplyDelete
  5. sama lah kita ..padahal musibah itu juga satu nikmat buat hamba-hambanya ..

    ReplyDelete
  6. Ironinya ... pd saat begitu, kita terasa amat dekat padaNYA :))

    ReplyDelete
  7. cuma kita selalunya tidak sedar ... Allah turunkan hujan dan kilat, untuk hadiahkan kita dengan pelangi ...

    ReplyDelete
  8. benar adinda ku aisya ... kerana itu juga kita diduga, supaya kita sentiasa ingat padaNya ...

    ReplyDelete
  9. kini aku makin sedar .. moga tak lupa lagi ..amiin :D

    ReplyDelete

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger