Home » , » Mode *Malas* On ...

Mode *Malas* On ...

Written By Cinta Menora on Friday, February 3, 2012 | 2/03/2012 12:59:00 PM

mode *malas* on ... hehehehe
Share this article :

150 comments:

  1. sekali sekala on mode "malas" tak pe maz... :)
    baru boleh guna peribahasa ni --> malas bergarit perut perit.. :))

    ReplyDelete
  2. hehehe ... apasal saya tak pernah dengar peribahasa ni ye yong? maksudnya ... kalau malas, lapar lah jawab nye ... betul ke, yong ...? hentam sajalah labu ...

    ReplyDelete
  3. hehee.. betullah tu Maz.. malas nak masak, perut lapar.. tapi sekarang dah senang, beli je kat kedai.. :))
    tapi kalau saja2 nak bermalas-malas tak pe kot.. hehee..

    ReplyDelete
  4. tapi kalau dah malas ... nak pergi beli pun malas gak, yong ... sanggup berlapar ... hehehe. ni bukan saja2 nak bermalas2, yong ... memang malas ya amat ... heeeee

    ReplyDelete
  5. lepas ni bole lah 'hibernate mode' pulak...kena pulak ujan di petang Jumaat nii...hehehe

    ReplyDelete
  6. bahaya tu, zull ...asyik on aje, takde off langsung ... hahaha

    ReplyDelete
  7. hehehe ... betul gak, firdaus ... lepas ni mode hibernate on ... don't wake the sleeping lion ...

    ReplyDelete
  8. kita pong nak bermalas2...tapi tak ada can lah!

    ReplyDelete
  9. hehehe ... kalau dah malas, nanti kena tinggal dgn rombongan cik kiah ...

    ReplyDelete
  10. hehee.. suka Yong dengar tu.. "malas ya amat".. memang penyakit kronik tu.. hahaa.. kalau gitu, duk diam2 je lah Maz.. sib baik boleh ber MP kan..

    ReplyDelete
  11. biasa lah tu Maz .. mode ' malas ' on coz cuti panjang da around the corner hehee

    ReplyDelete
  12. psssst yong ... sebenarnya kan ... malas ya amat ni termasuklah malas nak berMP ... ini dah memang kronik, yong ... nak kena masuk ICU ... hehehe

    ReplyDelete
  13. betul betul ... nak poie pokan ni, razak ... naek basikal ... tongahari tongah paneh ... den nak poie PD ni ... jom laa ...

    ReplyDelete
  14. hahaha ... lupa lah ... ni adik-beradik linda onn ...

    ReplyDelete
  15. hehee.. doktor pun pening.. penyakit malas nak masuk ICU.. hahaa..
    mintak VIP room ye.. boleh Yong dtg melawat.. :))

    ReplyDelete
  16. terima kasih pelawaan nya Maz .. esok anak den sukan ket stadium nun ... ahad nak berarak laie ..hahahaa .. penuh program minggu ko :)

    ReplyDelete
  17. hehee.. macam tak ngam je sebutan loghat N9 tu Razak.. :))

    ReplyDelete
  18. ok ok ... moga dapek pialo, yo ... tak kesahlah pialo apo, ek ...
    razak, bilo ekau borarak tu, mato jangan melilau yo ... hehehe

    ReplyDelete
  19. boleh, nanti check in kat sepital ... kalau melawat nanti jangan lupa bawa fruits basket ye, yong ... besar2 punya tau ... hehehe

    ReplyDelete
  20. huhuhu ... Lady Maz :

    bulan menunduk
    malam hitam pekat
    rindu pun gugur ...

    ReplyDelete
  21. hahaa.. nak yg besar2 je eh! nantilah Yong bawa buah kelapa, limau bom, cempedak, nangka, durian.. tu semua buah besar2 la.. memang sah kena isi dalam guni.. hehehe..

    ReplyDelete
  22. my dear angel,
    sandarkan rindumu di bahuku
    walau malam hitam pekat
    kan ku sinari ia dengan cahaya cinta
    biar panas membara, marak menyala ....

    ReplyDelete
  23. bila rindu pun gugur
    bertebaran di hamparan kasih
    segarlah semula dipercik embun
    kelopak rindu kan mekar kembali
    semerbak harum di taman asmara
    hehehee...

    ReplyDelete
  24. hahahahahahaha ... biar betul, yong ... takut nurse tak bagi masuk lah pulak nanti ... depa ingat makcik mana lah ni yg datang bawa buah dari dusun ....

    ReplyDelete
  25. tsk .. tsk ... tsk ... aisya rindu Kanda MK! *sobbing*

    kusandarkan rindu di sendu lara
    meminjam bahu Lady Maz tempat berlabuh
    deraian rindu yang tiada lagi mahu berdiam
    terus jatuh menghujani isakan resah ...

    huhuhu ,,,

    ReplyDelete
  26. hahahaaa... hadoiiiiii... tu lah nak lagi buah besar2.. hambek kau.. hahahaa...

    ReplyDelete
  27. di ufuk malam pekat hitam
    bulan menunduk resah belenggu
    di kaki pelangi malam hamba menjerit
    biar kayangan bergegar dengar rintihan sukma!

    hehehe ... mcm betul aje *wink*

    ReplyDelete
  28. chup chup! Yong nak keluar sat.. nanti singgah lagi Maz.. :))

    ReplyDelete
  29. adussss aisya ...
    ku sangka si dewa telah turun dari kayangan kerana jejak2nya ada kelihatan ....
    tidak kah dia meninjau2 di tempat peraduanmu?
    ku kira rindumu terubat sudah
    rupa2nya semakin parah .....
    nanti ... siap dia si dewa kayangan ... ku bakar setanggi serata alam ...

    ReplyDelete
  30. lupalah pulak ... rupa2nya sekarang sudah masuk bulan berkasih sayang ... patutlah semuanya bermadah rindu dendam ... siapa pulalah yg ingin jadi kekasih bulan februari ku? huhu

    ReplyDelete
  31. hadoiiiiyaiii ... terasa bagai terhempap buah kelapa lah yong .... hahahaha

    ReplyDelete
  32. ok ok chop chop ... kirim beli chicken chop, yong .... hehehehe

    ReplyDelete
  33. sekali sekala wa nak malas2 ... best gak kalau dapat selalu malas mcm ni ...

    ReplyDelete
  34. makanya begini kan ima ... ima@malas.com ... hehehehe

    ReplyDelete
  35. kesian juga kekadang saya lihat ... bila melawat org sakit selalunya banyak buah tangan di bawa tapi yg sakit tu bukannya ada selera pun nak memakannya ... Tak pe lah biar saya tolong habiskan ya Maz !

    ReplyDelete
  36. tak aiih ... mato den tunduk nengok jalen .. lagak bak lelaki melayu terakhir ..hehehee

    ReplyDelete
  37. kes saya unik sikit, razak ... bukan sakit tak blh makan tapi sakit malas kronik aje ... kalau kawan2 datang bawa buah tangan, kuranglah sikit sakit tu ... hehehe

    ReplyDelete
  38. sapo lak suruh ekau tunduk nengok jalan, kang tolanggar kobau, dah kono check in sepital. satu kojo lak den nak poie molawat ... nak kono boli buah laie ... den ni dah lah tongah maleh ya amat ... hik3
    razak lelaki melayu terakhir ..? ohhh tidakkkkk ....

    ReplyDelete
  39. ye la , kurang sakit nya tapi tetap tak lalu makan kan ?
    kesiaan buah tangan tu tak di jamah hehehee

    ReplyDelete
  40. " lagak bak " .. in other word ' control macho ' ..hahaa

    ReplyDelete
  41. Wah...bagus juga tuh Maz, buat alamat email...xixixi...

    ReplyDelete
  42. hehehe ... control macho, ek ... kalau dah terlanggar kobau, tak tau camne dia nak control lagi ... lost control jawabnya ... hik3

    ReplyDelete
  43. kapan bisa saya hubungi ima di email adress itu, ya .... *wink wink*

    ReplyDelete
  44. hahahaaa.. kesiannnn.. meh sini Yong tambah sikit lagi.. gerenti hilang sakit kronik tu.. hehehee..

    ReplyDelete
  45. alahaiii.. lambat terima order.. lain kali ye Maz.. :))

    ReplyDelete
  46. eh! Yong pun orang negeri la Razak.. tapi bukan negeri sembilan laa.. hahaa..

    ReplyDelete
  47. haa dengar tu.. special case ni.. bawa buah tangan je akan baiklah sakit "M" tu.. hehee..

    ReplyDelete
  48. apa lagi kalau buah tangan tu berupa ' Ferrero rocher ' ..

    ReplyDelete
  49. oh .. disini tak der kobau Maz ..kalau rusa tu ada laa .. rusa yg beroda 4 tu hehee

    ReplyDelete
  50. nak makan ape yer lunch nie ... alaa malas pulak nak pikir ;)

    ReplyDelete
  51. hahahaaa... ada2 je Razak ni.. kalau ada rusa, kancil pun mesti ada tu.. hehee..

    ReplyDelete
  52. hehhehh... order je pizza Razak.. muncul depan pintu.. :)

    ReplyDelete
  53. kancil ada .... satu kat rumah saya , hari2 saya tunggang ke opis ..hik3

    ReplyDelete
  54. malas gak, jim ... kalau ada org suapkan, ok gak tu ... tapi, nak kunyah pun malas ... huhu

    ReplyDelete
  55. yg berkenan ... nun jauh kat sinun, yong ... tak tercapai dek akalku ... hahahaha

    ReplyDelete
  56. FR ... yummy ... kalau bawa FR, saya tak malas nak makan ... hehehe

    ReplyDelete
  57. tambah lagi ... yong, razak ... selain dari rusa dan kancil, kita ada angsa, kelisa, kuda, lembu, kobau ... hehehehe ... mcm2 kete ada kat malaysia ni ...

    ReplyDelete
  58. tapi kan malas nak menyuap sendiri ..hahahaa
    kecian la Yong & Sal kena suapkan :)

    ReplyDelete
  59. satu soklan akhir Maz ... nak bernafas malas tak ? ... hahaha

    ReplyDelete
  60. kesiannn.. jauh ye Maz.. yang dekat tak berkenan ke? huhuuu..

    ReplyDelete
  61. ye lah.. mcm2 kete ada.. lori hantu pun ada Maz.. hahaa..

    ReplyDelete
  62. tak pe Razak.. bab suap menyuap ni memang Yong suka..
    kalau dengan Maz.. Yong sumbat je.. heheee... sorry Maz... :))

    ReplyDelete
  63. time2 gini lah syok buli org ... sorang tukang suap, sorang tukang urut ... bahagia hidup ...

    ReplyDelete
  64. yg dekat bahaya, yong ... biar yg jauh aje ... abg pit pit pit ... heuheuuu

    ReplyDelete
  65. hehee.. ada yang sebut tahu sumbat sendat kan Maz.. sedap tu.. dah lama tak makan.. last makan masa bulan Ramadhan hari tu.. :)

    ReplyDelete
  66. hehee.. teringat pulak kat lagu tu pit 5x..
    abg brad pitt ke Maz.. hahaa...

    ReplyDelete
  67. dikira bahaya dah tu Maz ... kang , ada pulak yg kena buatkan CPR hahaa , kalau tak nnti putus nafas.

    ReplyDelete
  68. dah dikira indah khabar dari rupa ... yg di gambarkan Maz tu wajah si Pit 20 tahun dulu , sikalang suda tua maaa !

    ReplyDelete
  69. Maz.. hari ni mode "malas" masih on jugak ke atau dah off? :))

    ReplyDelete
  70. hehehee.. tak pe lah tua, asalkan bahagia Razak.. :))

    ReplyDelete
  71. patutlah Aisya slim aje kan.. Yong kalau malas makan pun, masa demam je.. :)

    ReplyDelete
  72. a ah yg jauh di sinun, yong ... abg pitt, abg tom ... hahahaha

    ReplyDelete
  73. tua2 pun wa ok, maa ... wa pun sikalang sulah tua, wa bukan muda lagi ... kalau wa cali yg muda2 ... agak2 laaa ... hahahaha

    ReplyDelete
  74. CPR pun tak guna, razak ... bila dah sampai malas kritikal mcm tu, memang masa dah tamat ... huhu

    ReplyDelete
  75. aisya malas makan sebab dia sakit .... sakit demam rindu dendam kronik ya amat ... penawarnya tak ada di bumi ...

    ReplyDelete
  76. alhamdulillah ... boleh la santai-santai , kat MP hehee

    ReplyDelete
  77. tamat fasa pertama ... coming next second phase :)

    ReplyDelete
  78. heheee.. menangis pulak dah dia.. :))
    begitulah putaran alam.. terimalah hakikat yang telah ditentukan oleh-Nya..

    ReplyDelete
  79. hehehehehe ... gelak aje lah ... nak buat camne, kan ... :-)

    ReplyDelete
  80. memang dah terima hakikatnya, yong ... sebab tu lah razak sedang bersiap sedia menghadapi segala kemungkinan ... dia dah mula guna kolagen ... hehehe

    ReplyDelete
  81. hehehee ... treatmentnya selama 2 minggu selang 3 bulan ... this month giliran minyak kelapa dara ..

    ReplyDelete
  82. dahsyat tu Maz.. orang lelaki sekarang ni pun kalah perempuan takutnya.. hahaa..

    ReplyDelete
  83. huhuu.. bior benor kome nih.. dari bahan apa tu Razak? asli ke tak asli? nak jugak lahh.. hehee..

    ReplyDelete
  84. asli lagi suci Yong .. saya sering guna produk bio asli .. kalau ambil minyak kelapa dara ..
    next month saya tukar supplement , pharmaton ( contohnya ) ..following month mungkin ' garlic extract ' .... gitu lah

    ReplyDelete
  85. ohh! ok lah tu.. Yong guna bio-essence beauty.. :))

    ReplyDelete
  86. macam tu pulak ye razak ... tiap2 bulan tukar produk ... macamana nak tahu yg mana serasi dgn kita?

    ReplyDelete
  87. sejak dulu saya memang tak pernah menilai mana satu produk yg terbaik di antara yg baik .... asalkan ada status halal dan selamat ... hentam saja ! kita cuma berusaha jer Maz dgn ambil supplement, yg menentukan sihat atau tidak ... tetap Dia :)

    ReplyDelete
  88. betul tu, razak ... kita cuma berusaha agar kekal sihat, kan ...

    ReplyDelete
  89. kalau sekarang, sure tambah berseri2 lagi kot ... hehehe

    ReplyDelete
  90. betul 3x.. Yong setuju jugak ni..
    bersih di dalam pun kena amal juga.. multivitamin kena makan la, jamu pun makan.. yg tak boleh tinggal daun pegaga.. siap ada tanam kat rumah.. nak makan je, boleh petik.. :))

    ReplyDelete
  91. hahahaa.. bio kimia jangan Maz.. berpinar-pinar pulak kang.. :))

    ReplyDelete
  92. ini yang daun pegaga buat tanaman hiasan tu ke atau yang buat ulam tu yong? kat ofis saya, ada tanam daun pegaga buat hiasan dlm bekas kayu mcm bot tapi tak berani nak petik untuk makan ...

    ReplyDelete
  93. cukup fobia dgn ' word ' bio & kimia ...
    both subject kimia & biology selalu kantoi dulu..huhuu

    ReplyDelete
  94. entah la Maz.. Yong lebih suka orang tu menilai sendiri..
    Yg penting kita jaga sebaiknya apa yg Allah anugerahkan kepada kita.. kan Maz..

    ReplyDelete
  95. indeed yong ... jaga apa yg diamanahkan pada kita dgn sebaik2nya ....

    ReplyDelete
  96. daun pegaga kena makan dgn akar2nya sekali, baru jadi ubat ....

    ReplyDelete
  97. metroseksual tu kan org lelaki yg pentingkan penampilan, bknnya homoseksual tau ...

    ReplyDelete
  98. kena banyak menghafal ... subjek yg perlu hafal saya kantoi eg kimia , biologi & sejarah...
    yg banyak guna logik eg Fizik & geografi .. survive ! hehehee
    ntar cemana sekarang nie jadi ' terminat ' kat sejarah hahaa

    ReplyDelete
  99. tapi bunyinya akan-akan ...
    tak rela I tau ..huhuu

    ReplyDelete
  100. mungkinlah ... sebab tu dia jadi engineer ... saya lak cukup suka subject chemistry ... time tu lah seronok dapat pecahkan tabung uji ... biology pun saya suka sebab cikgu yg mengajar tu cikgu lelaki ... hehehe

    ReplyDelete
  101. Yong selalu beli kat pasar tani.. kerat suku batang dan ada sekali akarnya tu la Yong tanam dalam pasu.. cepat tumbuh.. yang hiasan tu Yong tak pasti boleh makan ke idak Maz..

    ReplyDelete
  102. yg hiasan tu gemuk2, yong ... geram lak tengok ... hahaha

    ReplyDelete
  103. hahahaaa.. Razak salah tafsir kot.. huhuhuu..

    Good nite Maz, Razak.. Wassalam..

    ReplyDelete
  104. hahahaaa... hadoiiii Razak niiii...
    mana ada akar tunjang.. akar serabut lahhh...

    ReplyDelete
  105. hahahaha ... yong n razak, txs for making my day ... goodnite semua ... moga tidur lena tanpa mimpi ... hehehe

    ReplyDelete
  106. mimpi yg tak tahu hujung pangkal ...
    bila bangun .. ingat lupa , tapi biasanya terlupa terus hehee

    ReplyDelete
  107. hehehe razak nak tahu tak? saya selalu siapkan kertas n pen kat tepi katil ... konon2nya bila terjaga, boleh lah ditulis apa yg dimimpikan sebelum tertidur balik ... tapi adusss ... hampeh ... bila terjaga, jarang yg teringat ...

    ReplyDelete

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger