Home » » Aku Aishah ...

Aku Aishah ...

Written By Cinta Menora on Tuesday, August 14, 2012 | 8/14/2012 11:52:00 AM


Siapakah dia yang menjelma di hadapanku
pakaian putih berkibaran persis dewi dari kayangan
kecil molek, lemah-lembut, tertib wataknya
langkah gemalai seolah kaki tidak jejak ke bumi
di tangan tergenggam sebatang tongkat kayu bersalut perak di hulu
"siapa kau?" tanyaku sambil merenung tepat ke wajahnya
seperti pernah aku lihat raut wajah itu
soalanku tidak berjawab malah dia semakin mendekat
tidak ku undur walau selangkah
tidak juga ada sebarang ketakutan
dihulurkan tongkat di tangannya kepadaku
aku melihat sekilas lalu dan terus merenung tepat ke wajahnya
"siapa kau?" tanyaku lagi, kali ini agak keras
"ini pusaka kamu", katanya sambil menghulurkan lagi tongkat tersebut
aku menggelengkan kepala sambil berkata, "bukan milik aku"
"ambil", katanya lagi
"tidak, bukan milik aku ..."
wajahnya ku renung semakin tajam
tidak ku endahkan langsung hulurannya itu
"SIAPA KAU...?" makin keras suaraku
sambil berpaling dia menjawab ..."AKU AISHAH ..."
lantas terus menghilang dari pandangan ....


(mib 200112 4:29pm - dari Blog Multiply)

Share this article :

0 comments:

Post a Comment

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger