Home » » Terluka

Terluka

Written By Cinta Menora on Thursday, April 5, 2012 | 4/05/2012 11:58:00 AM


ada rasa yang membinasakan
ada hati yang berkecai
ada jiwa yang mati

kerana terluka ...

rasa tidak diendahkan
hati tidak dipedulikan
jiwa tidak diacuhkan

ya ... diri terluka
teramat luka

meratap, merintih
pada siapa harus diadukan
kesedihan, kedukaan ...
hanya diri yang tahu
hanya diri yang mengerti

betapa hati disayat
darah mengalir membeku
dibiarkan berparut
hodoh ...
biarkan ...

hati yang terluka
tinggal terluka
tetap terluka ...

mib 050412
Share this article :

71 comments:

  1. Apa hal lak dah tua2 feelings semacam ni...wei kecian kat laki ko tu !

    ReplyDelete
  2. hah! hahahaha ... orang yg takde hati, tak kan mengerti ...

    ReplyDelete
  3. mendalam nih...jgn lah berduka.... Mai ada... Hugs to you, kak Maz!

    ReplyDelete
  4. ha ha ha koq sama sedihnya juga kayak aq ya (resah dan gelisah)

    ReplyDelete
  5. ini bukan berduka lagi mai ... tapi dah terguris, terluka ... marilah mai datang KL ... ubatkan hati yg luka ini ... :-)

    ReplyDelete
  6. iya ... sama yach kita ...
    kesedihan yg menjadi dendam
    tinggalkan parut luka teramat dalam ...

    ReplyDelete
  7. Nie saya bawa air laut ..buat simbah pada luka hehehee

    ReplyDelete
  8. hahaha ... darah sama merah, color lain-lain ... :-)

    ReplyDelete
  9. Tak caya lah..sebab terluka @ terbelah ada jiwa yg mati.,.TIPU!

    ReplyDelete
  10. lihatlah parut hodoh hiasi
    akibat hirisan dicakar hampa
    tiada tahukah kanda erti perih
    diberi saat hati remuk direjam kejam?

    ReplyDelete
  11. bahasa kiasan untuk direnung2kan .... dah terbelah, tentulah mati ... :-)

    ReplyDelete
  12. biarkan parut hodoh ini
    menghiasi wajah yg suram
    tanda hati pernah terluka
    bila diri tidak lagi diperlukan ....

    ReplyDelete
  13. bunga bukan sekuntum, kumbang pula bukan seekor.

    ReplyDelete
  14. Awat maz? jgn sedih sgt.. ada org yg lebih terluka...klu slalu sedih...muka hilang seri...

    ReplyDelete
  15. razak,
    dah habis fikir ke? hehehe ...

    sal,
    seri saya belum dicuri org lagi ... :-))

    ReplyDelete
  16. Hmm .. pada pikiran saya tega & kejam tu beza jauh .. hehee

    ReplyDelete
  17. ye lah razak ... perkataannya tak sama, bahasa pun lain2 ... hehehe

    ReplyDelete
  18. seharusnya tidak sedih, ima ... mungkin harus saya perbaiki agar lebih pada kesakitan dari kesedihan ...

    ReplyDelete
  19. Jaga baik serinya maz...berharga buat kita wanita.

    ReplyDelete
  20. kalau nak jaga seri ..kenalah mandi bunga Sal ..:)

    ReplyDelete
  21. Hahaha....dah selalu dah...tapi tak reti ritualnya...hentam kromo aje...tu yg tak naik seri tu...ajarlah maz!

    ReplyDelete
  22. masa saya dimandi bunga dulu ..Hak3
    ada semacam di tulis pada belakang antara 2 belikat , tak tahu pulak apa dia .. Allah - Muhammad kot ..

    ReplyDelete
  23. eih silap...tadi pakai handphone..rupanya razak yang cadang mandi bunga..ingatkan maz....

    ReplyDelete
  24. teringat masa kecik2 dulu ... bila disuruh mengaku dan bersumpah, siap kena tulis nama Allah di belakang badan ... hehe

    ReplyDelete
  25. nak ritual apa nyer ... gi spa aje lah ... senang, bilik air tak bersepah dgn bunga2 ...

    ReplyDelete
  26. tak apa sepah maz...ada orang tolong clean...hehehehe

    ReplyDelete
  27. sebenarnya , saya mandi bunga lama sebelum nikah ..hehee

    ReplyDelete
  28. adusss ... razak de dragon ..? encem2 mcm ni sukar temu jodoh? mcm tak caya lah ...ke razak ni jenis memilih sangat?

    ReplyDelete
  29. ada orang cantik /hensem...tapi tak kahwin2 sampai ke sudah

    ReplyDelete
  30. betul tu Sal .. hal jodoh nie tersangat la subjektif ...
    sukar nak difaham huhuhuu

    ReplyDelete
  31. saya tamat zaman bujang masa umur 29 Maz .. dah dikira lanjut la bagi org melayu .. sebelum tu sempat putus tunang 2 kali hik3

    ReplyDelete
  32. 2x .....siapa yang putuskan Razak? Baru faham kenapa mandi bunga.

    ReplyDelete
  33. betul skali .. yg terbaik , dari over sea ( Sabah baa ) hehehe

    ReplyDelete
  34. org Sandakan .. anak pertama & kedua lahir di Sandakan :)

    ReplyDelete
  35. ohhh....i pernah membesar di sandakan. anak sulung i lahir di kent hospital.

    ReplyDelete
  36. iyalah. pernah jadi best student smk sandakan SRP..sorry ya angkat bakul

    ReplyDelete
  37. huhu ... jejak kasih, mana tahu ada bau2 mangga ...

    ReplyDelete
  38. memang banyak kenangan di Sabah sana Maz ..
    temu jodoh , kelahiran anak pertama & kedua . masa mula ke sana single tapi bila balik berempat :)

    ReplyDelete
  39. waaa untungnya, razak ... buy 1 free 2 ... hehehe

    ReplyDelete

Kalau digumpal sekecil kuku, kalau dibentang selebar alam, walau sebesar biji labu, bumi dan langit ada di dalam ....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Support : Bila Cindaku Menulis | Abjad Rumi Ke 13 | Mencari Identiti
Copyright © 2013. Bila Cindaku Menulis - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger